№ |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
1 |
5 клас |
|||
1.1 |
Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве. Фарміраванне новага вучэбнага калектыву 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы |
Верасень |
Семінар-практыкум/вебінар |
Класны кіраўнік, педагог-псіхолаг, медыцынскі работнік |
1.2 |
Тэма 2. Дзіця сярод аднагодкаў. Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка. Патрэбнасць дзіцяці ў прызнанні і самарэалізацыі. Праблемы лідэрства. Развіццё здольнасці да супрацоўніцтва як перадумова паспяховасці ў жыцці. Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні адносін з аднагодкамі |
Лістапад |
Круглы стол/ гутарка/ семінар-практыкум |
Класны кіраўнік, педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны |
1.3 |
Тэма 3. Ваша дзіця вырасла. Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту. Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту |
Люты |
Лекцыя/ гутарка/ вебінар |
Педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны, медыцынскі работнік |
1.4 |
Тэма 4. Меры пакарання і заахвочвання ў сучаснай сям’і. Пытанні дысцыпліны ў сям’і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту |
Май |
Круглы стол/ дыскусія/ форум/ вебінар |
Класны кіраўнік, педагог сацыяльны |
2 |
6 клас |
|||
2.1 |
Тэма 1. Сям’я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і. Дзіця і задавальненне яго патрэб ў сям’і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіцяці ў сям’і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі. Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям’і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям’і як аснова выхавання дзіцяці |
Верасень
|
Лекцыя/ гутарка/ вебінар |
Педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны, класны кіраўнік |
2.2 |
Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў. Адхіленні ў паводзінах падлеткаў. Формы адыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцей у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджанні адхіленняў у паводзінах падлеткаў |
Снежань |
Семінар-практыкум/ вебинар/ псіхалагічны трэнінг |
Педагог-псіхолаг, класны кіраўнік |
2.3 |
Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт. Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызык. Як зберагчы дзіця ад небяспекі ў сацыяльных сетках |
Сакавік |
Круглы стол/ дыскусія/ форум/ семінар-практыкум/майстар-клас |
Педагог-псіхолаг, класны кіраўнік |
2.4 |
Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў. Правілы бяспечных паводзін летам. Небяспекі вольнага правядзення часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд |
Май |
Канферэнцыя/ семінар-практыкум/вебінар |
Педагог сацыяльны, медыцынскі работнік |
3 |
7 клас |
|||
3.1 |
Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў. Узроставыя асаблівасці 13—14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця увагі, памяці, мыслення. Палавое сталенне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе |
Верасень |
Лекцыя/ гутарка/ вебинар |
Педагог-псіхолаг, медыцынскі работнік |
3.2 |
Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў. Супрацьпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі «групы рызыкі» |
Лістапад |
Круглы стол/ гутарка/ вебінар |
Педагог сацыяльны, інспектар па справах непаўналетніх |
3.3 |
Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту. Жыццё сям’і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў або пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям’і. Бацькоўскі аўтарытэт: як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам |
Люты |
Канферэнцыя/ дыскусія/форум/ семінар-практыкум/ псіхалагічны трэнінг |
Педагог сацыяльны, педагог-псіхолаг |
3.4 |
Тэма 4. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў. Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў — што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння вучэбнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех |
Красавік |
Гутарка/ семінар-практыкум/псіхалагічны трэнінг |
Класны кіраўнік, педагог-псіхолаг |
4 |
8 клас |
|||
4.1 |
Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў. Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненне. Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт |
Кастрычнік |
Лекцыя/ гутарка/ вебінар |
Педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны |
4.2 |
Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту. Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці віктымных паводзін (паводзін «ахвяры») |
Снежань |
Канферэнцыя/ форум/семінар-практыкум/ псіхалагічны трэнінг |
Педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны, інспектар па справах непаўналетніх |
4.3 |
Тэма 3. Асцярожна: суіцыд. Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзін |
Сакавік |
Гутарка/ семінар-практыкум/вебінар |
Педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны |
4.4 |
Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях. Паняцце «канфлікт». Шлюбныя сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўміруючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей. Сямейныя канфлікты ў дыядзе «Бацькі-дзеці», прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў. Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў |
Май |
Круглы стол/ канферэнцыя/ семінар-практыкум/ псіхалагічны трэнінг |
Педагог-псіхолаг, сацыяльны педагог, класны кіраўнік |
5 |
9 клас |
|||
5.1 |
Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка. Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы |
Верасень |
Лекцыя/ канферэнцыя/ вебінар |
Педагог-псіхолаг, класны кіраўнік, медыцынскі работнік |
5.2 |
Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы. Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з людзьмі, якія яго акружаюць. Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка |
Лістапад |
Гутарка/ семінар-практыкум/вебінар |
Педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны |
5.3 |
Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць. Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцей. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак |
Люты |
Лекцыя/ гутарка/ семінар-практыкум |
Педагог-псіхолаг, класны кіраўнік, педагог сацыяльны |
5.4 |
Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям’і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў |
Красавік |
Канферэнцыя/ форум/ семінар-практыкум/вебінар |
Педагог-псіхолаг, сацыяльны педагог, класны кіраўнік |